Erkko kirjoitti omassa tekstissään, kuinka "blogeilla on hyvät mahdollisuudet lisätä vuorovaikutusta kirjastojen henkilökuntien sekä kirjastojen ja asikkaitten välillä", mikä on aivan totta. Tuossa kuitenkin hokasin kun selailin noita erilaisia ja erinäisiä kirjastoblogeja että, (mikä on ihan ymmärettävää) suurin osa teksteistä on kirjastoalan ihmisten kirjoittamia. Siinä rupesin sitten tuumailemaan, että missäs ne kirjastoasiakkaiden blogit sitten on? Semmoisestahan loppujenlopuksi voisi olla meidän alalla jopa enenmmän hyötyä kuin lukea toisten kirjastojen ja kirjastoammattilaisten näkemyksiä alastaan ja palveluistaan. Asiakasblogissa ihmiset vois kirjoitella positiivisia ja negatiivisia kokemuksiaan kirjastoista, antaa vinkkejä toimintaan tai muuten esittää toiveita mitä muutoksia kirjaston toimintaan voisi tehdä. Harva kirjasto kun enää ehtii sen kummemmin mitään asiakaskyselyitä tekemään, niin ehkä tämä voisi olla yksi kanava ruusuja ja risuja varten (ja sopisi varsinkin niille vähän ujoimmille asiakkaille). Tietenkin sitten miten systeemin käytännössä hoitaisi, on asia erikseen... 

...ihmettelee Mervi (jolla takana juuri vietetyt viisi ensimmäistä musiikinluettelointituntia;o)